Az Öldöklő Tejcsarnok

okt 29., szombat

Kategória: 

  • Színház

Rejtő Jenő-Kárpáti Péter: AZ ÖLDÖKLŐ TEJCSARNOK zenés kocsmaszínházi merénylet Rendező: Kárpáti Péter "Címoldallal megvagyunk, lapozunk. Első fejezet. Jegyezze meg, hogy minden regény kocsmában kezdődik, ezen belül azonban mindent lehet! Kezdődhet a verekedés előtt, vagy a verekedés után." Az Öldöklő Tejcsarnok egy színházi előadás, ami a Rejtő és Karinthy korabeli kávéházak világát a mai romkocsmák hangulatával ötvözi. "Van valami leírhatatlanul izgalmas káosz abban, ahogy Az Öldöklő Tejcsarnok életre kel a Hátsó Kapuban. Kivételesen hatásos hely-specifikus előadással van dolgunk: nem csak a két világ pultjai, italai, zenéi olvadnak össze, de a hangulatuk is. Már nem a Hátsó Kapu underground hangulatú kocsmaszínházában vagyunk, és nem is a fiktív, Rejtő Jenő korabeli kávéház asztalainál, hanem a mindennapi betevőért dolgozó művészek vibráló, időtlen terében." (Hajnal Márton, 7óra7) A nézők az italukat szürcsölve merülhetnek el az asztalok között kibontakozó kozmikusan groteszk eseményekben, és szurkolhatnak hőseinknek, hogy sikerüljön záróra előtt leadniuk a kiadónak legújabb remekművüket, a légiós, kalóz- vagy erotikus regényt, hogy kifizethessék belőle a hitelbe elfogyasztott rengeteg kávé és sör árát. “ - Na idefigyelj kis barátom! Azt hiszem te nem vagy tisztában a regényírás euklideszi geometriájával. Vegyünk két pontot: az egyik pont, hogy nincs pénzünk. A másik, hogy a kiadóban hatkor zár a pénztár. E két pont összekötése életünk fő célja.” Rejtő Jenő szövegei alapján született Kárpáti Péter színdarabja, amit független társulatok fiatal színészei idén mutattak be nagy sikerrel a Hátsó Kapu nevű kultúrkocsmában. „- És mi két pont között a legrövidebb út? - Az egyenes? - A cselekmény, kérem.” Nem csak azt tanulhatjuk meg, hogyan kell P. Howard-regényt írni, hanem hogy élet és a ponyvairodalom között kevesebb a különbség, mint gondolnánk. "Mert ilyen a szerelem barátocskám! Pont mint a regényekben! Meglátják egymást, megkondulnak a szívharangok, és a fiúnak, sutty, máris elment a kedve az öngyilkosságtól. De már magára vállalta, hogy ő a gyilkos, és véletlenül az ujjlenyomata is egyezik. Ez aztán a bonyodalom. Az öngyilkos életben marad!" A kocsmaasztalok mellett megszólalnak a hangszerek: zongora, basszusgitár, klarinét, tuba, szájharmonika, gitár, teremin. “Jegyezze meg, fiacskám, hogy ölni írógépen kívül mindennel lehet, kivéve a pisztolyt, a kést és a függönyzsinórt, amikért ma már nem fizetnek a kiadók." Az előadásban független társulatok fiatal színészei játszanak. Vannak közöttük többen a Szputnyik társulatból, van, aki a TÁP Színházból, a k2 színházból, a HOPPartból vagy a Titkos Társulatból érkezett. A színészek közül többeket a BEKVART Zenekarból is ismerhettek. " - Maga tenor? - Nem, kérem én basszista vagyok. - Miért pirult el? Én is..." Jegyek: Internetes jegyvásárlás: http://broadway.jegy.hu/program/az-oldoklo-tejcsarnok-64172 Foglalásra az oldoklotejcsarnok@gmail.com címen van lehetőség. Átvétel a helyszínen, 15 perccel a kezdés előtt.

Rejtő Jenő-Kárpáti Péter: AZ ÖLDÖKLŐ TEJCSARNOK
zenés kocsmaszínház

"Jegyezze meg, fiacskám, hogy ölni írógépen kívül mindennel lehet, kivéve a pisztolyt, a kést és a függönyzsinórt, amikért ma már nem fizetnek a kiadók."

Jegyek:
2000 ft-os, normál árú jegyek a jegy.hu felületén vásárolhatók. 
Foglalásra az oldoklotejcsarnok@gmail.com címen van lehetőség. 

Közösségi finanszírozási kampányunk keretein belül támogatói jegyek vásárlására is lehetőségetek van: https://www.indiegogo.com/projects/az-oldoklo-tejcsarnok#/

Szereplők:
EGGER Géza
FEKETE Ádám
HORVÁTH Szabolcs
KÁRPÁTI Pál
KERESZTÉNY Tamás
RAINER-MICSINYEI Nóra
STORK Natasa

Zene: HORVÁTH Szabolcs, KERESZTÉNY Tamás
Látvány: Veronika KERESZTESOVA
Mozgás: VADAS Zsófia Tamara 
Dramaturg: SÁNDOR Júlia
Fény: BREDÁN Máté 
Konzultáns: ZSIGÓ Anna
Munkatárs: ZNAJKAY Zsófia 
Videók: MARKOS Viktor, SZABADOS Luca
Grafika: SZABADOS Luca
PR: VÉG Szilvia
Produkciós vezető: EGGER Géza

Rendezte: KÁRPÁTI Péter

Az előadás támogatói: Manna Kulturális Egyesület, Orlai Produkciós Iroda és a KÖZÖNSÉG